[Om JS]: for(i=0; i<=top.framename.window.document.images.length-1; i++) v...

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej!
[Dette er om JS!]
Jeg har skrevet denne kode til en løkke:
for(i=0; i<=top.framename.window.document.images.length-1; i++)
... men den virker ikke!
Jeg skal køre igennem alle billederne i en frame fra frameset-dokumentet. Men det virker ikke :/.
Er der nogle der ved hvad jeg gør galt?

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa

For ikke at skabe overhead, er det en god ide at læse længden af dit loop ud i en variable først.

Fold kodeboks ind/udKode 

Men ud over det synes jeg da egentlig det ser ganske fint ud, det du har lavet. Men hvis det ikke virker, så må du vel få en javascritp fejl på din webside?!

Mvh. Thomas Lykke Petersen

prøv at skrive:
alert(top.myframe.window.document.images.length);

du efter spørger jo en længte... det kan man også godt... men jeg har i IE 6 harft det problem at den skriver 50px hvis jeg efter spørger en længde i som er skrevet i px.....

fx.

<span id="test" style="width: 100;">hej med dig</span>
<script>alert(document.all.test.style.width);</script>

mit output bliver så en massagebox hvor der står:
100px

det kan være dit problem... og det er ikke til at løse... har prøvet med split()... det virker ikke fordi variablen bliver opfattet som tekst...

dette betyder at du er nød til at definere en variabel der indeholder den længte du efterspørger

Mvh. Jop...

du må ikke gå ind og se ting på et andet domæne. du skal jo ikke kunne læse password cookien eller sådan noget. :)

er i foruddefineret?
for ellers skal den vha.
for(var i=0; i<=top.framename.window.document.images.length-1; i++)

Er I foruddefineret?

Ja.

dette burde virke husk at rette framename til din frames navn

for(i=0; i<top.framename.document.images.length; i++)

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

kommer den ikke med nogen fejl?

du efter spørger jo en længte... det kan man også godt... men jeg har i IE 6 harft det problem at den skriver 50px hvis jeg efter spørger en længde i som er skrevet i px.....

.length er ikke et billedes længde, men antallet af billeder der i alt er. Dvs. det ikke bliver retuneret i px, men en løsning på dit problem er at skrive parseInt(document.getElement('billede').width), så får du kun tallet.

---
Hilsen Anders

prøv at skrive:
alert(top.myframe.window.document.images.length);

Et snip af min kode:
<frameset cols="100%" onload="alert(top.tsw.window.document.images.length);">
<frame src="http://www.tsw.dk/forum/index.php" name="tsw">
</frameset>
Jeg får fejl: Adgang nægtet.

du må ikke gå ind og se ting på et andet domæne. du skal jo ikke kunne læse password cookien eller sådan noget. :)

*Snøft*...
Jeg ville eller lave noget der kørte i baggrunden og tjekkede efter nye posts i TSW's forum...

<< < 12 > >>
t